Wednesday 11 April 2018

Berikut ini ada beberapa faktor lain yang menjadi punca payudara kendur. Antaranya;

1. Setelah Bersalin & Menyusui Bayi

Ukuran payudara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat massanya bertambah. Akibatnya, tarikan ke bawah (melorot) semakin kuat.

2. Tidak Ada Alat Penyokong

Membiasakan diri tanpa memakai bra atau baju dalam akan menyebabkan payudara menjadi kendur. Apatah lagi, jika payudara anda tergolong dalam saiz yang besar.

Selain itu, sama juga seperti para ibu yang menyusui bayinya, massa payudara mempengaruhi tarikan graviti. Semakin besar massa, semakin besar juga daya tarikan gravitinya. Apatah lagi, jika payudara selalu ‘bergoyang’, khususnya pada para atlet.

Di samping itu, tidur mengiring tanpa memakai bra juga boleh membuatkan payudara menjadi kendur. Berbeza dengan tidur telentang, kerana payudara di sokong oleh tubuh.



3. Bra atau Pakaian Dalam Yang Tidak Tepat

Setiap inci tubuh, harus dijaga dengan baik, lebih-lebih lagi payudara. Perlakuan kasar seperti meramas-ramas terlalu kuat, penggunaan bra yang tidak tepat dengan saiz payudara, terlalu kecil sehingga membuatkan payudara tersepit  juga bukan sahaja menyebabkan payudara tidak sihat. Malahan turut menjadi punca payudara kendur dan lembik.



4. Kekurangan Zat

Walaupun pengambilan makanan berzat  lebih berguna untuk menegangkan kulit, tetapi penyakit seperti ‘tuberkulosis’ atau kanser boleh mengakibatkan payudara menjadi kendur, kecil dan lembik boleh muncul akibat kekurangan zat.  Pengambilan sayuran seperti kubis, kacang soya, tempe, susu soya dan bawang putih sangat bagus untuk mencegah kanser payudara.

#fiirabreastserum
#tips

No comments:

Post a Comment

KEPUTIHAN

 πŒπˆπ’𝐒 𝐕 πŒπ„ππ†π€π‹π€πŒπˆ πŠπ„ππ”π“πˆπ‡π€π.. πŠπ„π†π€π“π€π‹π€π.. 𝐃𝐀𝐍 𝐁𝐄𝐑𝐁𝐀𝐔..#sampaibilanakbiar 🀦‍♀️Benda yang paling sis...